INZAMELING SPEELGOED

zaterdag, 2 december, 2017
INZAMELING SPEELGOED VOOR KINDEREN IN EEN MOEILIJKE LEEFSITUATIE

In deze eindejaarsperiode voelt het buiten koud en kil aan. Gelukkig maken we het binnen in onze woonkamers naar aanloop van de feesten extra gezellig. We nodigen familie en vrienden uit om zich aan elkaars gezelschap te verwarmen.

Voor CD&V jongeren is solidariteit met de anderen en in het bijzonder met alle kinderen heel belangrijk.

Het Simbahuis is een Belgisch project van SOS Kinderdorpen België. In dit huis kunnen kinderen tijdelijk terecht als het thuis even moeilijk loopt. Dit kan betekenen dat het emotioneel of fysiek even niet veilig is om thuis te zijn. Ook hun ouders worden bij hen begeleid. Op deze manier proberen ze in een geleidelijk traject toe te werken naar een “terug-naar-huis”.

Er kunnen bij hen 8 kinderen terecht tussen 0 en 12 jaar. Op deze manier krijgen de kinderen de kans om in een familiale omgeving even terug op adem te komen en als kind te genieten. Meer informatie vind je op: https://www.sos-kinderdorpen.be/project/het-simbahuis-vlaanderen

Praktisch:

• U bent allen welkom om uw speelgoed, in goede staat, te brengen naar de Brusselstraat 37 tussen 13 en 16 uur op zaterdag 2 december.

• Om hygiënische reden wordt er gevraagd om geen knuffels te brengen.

• Het Simbahuis heeft zich het afgelopen jaar vooral toegelegd op de opvang van zeer jonge kinderen, concreet van 0 tot 6 jaar. Dat betekent dat alle speelgoed voor die leeftijdscategorie zeker en vast welkom is.

Voor verdere vragen of afspraken kunt u terecht bij:

P.S.: Om hygiënische reden wordt er gevraagd om geen knuffels te brengen.